Wednesday, March 21, 2007

doğum hikayem

Eşimle lisede okurken tanıştık.. Uzun süren flört ve nişanlılık sürecinden sonra 2001 temmuzunda hayatlarımızı birleştirdik. İkimizde çalıştığımız için bir süre çocuk yapmak istemedik. 2003 Aralığında artık çocuk sahibi olmaya karar vermiştik. Hamilelik öncesi kontroller vs. derken 6 Mayıs 2004 günü hamile olduğumu çalıştığım okulda yaptığım testten öğrendim(O kadar sabırsızlanıyordum ki eve gitmeyi bekleyememiştim). İçimi tuhaf bir duygu kapladı. Artık yaptığım her hareketten , aldığım her karardan , yediğim içtiğim herşeyden sadece kendime karşı sorumlu değildim. Bebeğimin hayatımıza girmesi sağlıklı bir yaşam için neler yapılması gerektiğini öğretti bize. Eşim bebeğimiz doğmadan sigarayı bıraktı. Çünkü yavrumuza bu konuda önce annesi ve babası olarak bizler örnek olmalıydık.

9 ay boyunca kahve, çay , sigara , alkol vb. zararlı şeylere yaklaşmak bir yana evimden içeri girmelerine izin vermedim. Bebeğinin başına gelecek olumsuz birşeyin vicdan azabını kimse yaşamak istemez. Lütfen hamileliğinizde vücudunuza aldığınız maddelerin bebeğiniz için yararlı olup olmadığını sorgulayın. Dengeli , düzenli beslenin. Aldığınız her fazla kilo doğumda ve sonrasında problem oluşturabilir.(Ben 22 kg.aldım , bana benzemeyin)

Mide bulantılarım dışında çok rahat bir 9 ay geçirdim. Hergün evden mutlaka çıkıp 1 saat yürüyüş yaptım. 9. aya kadar çalıştım. Kontrollerime düzenli gittim. Tüm testlerimi yaptırdım. Artık son haftalara geldikçe inanılmaz bir heyecan duymaya başlamıştım. Doğumun ne zaman olacağını bilmemek insanı bir hayli endişelendirse de hamileliğin en güzel yanlarından biri. Hamileliğiniz bir an önce tamamlansın diye sabırsızlanmayın. Keyfini çıkarın. Ömrünüzün ne kadarını , böylesine özel hissederek geçirebilirsinizki.

Sonunda 10.01.2005 tarihinde saat 10.30’da oğluma kavuştum. 4155 g. , 54 cm boyunda bir tosuncuğum geldi dünyaya.

Oğluşum Kaan Kemal’im 13 aylıkken hamile olduğumu yine yaptığım testle anladım. Hemen hamile kalacağımı düşünmemiştim. Kararımızın ilk ayında sabırsız kızım içimde büyümeye başlamıştı bile. Çok zor geçen ilk 4 aydan sonra herhangi bir rahatsızlığım olmadı. Sadece aldığım kilolar ve minik oğlumu taşımak belimde ağrıya neden oldu. Oğlumu sezaryenle dünyaya getirmiştim. Kızımı normal doğumla dünyaya getirmeyi çok istemiştim. Ancak son kontrolümde kızımın sezaryen sonrası normal doğumu zorlayacak kadar iri olduğunu düşünen doktorumla birlikte sezaryene karar verdik. Kızımda 30.09 2006 tarihinde dünyaya gözlerini açtı. Epidural sezaryenle dünyaya getirdim kızımı. Çünkü yavrumun ilk dakikalarını görmek istedim. Oğlumda bunu yaşayamamanın üzüntüsünü duydum. Benden herkese tavsiye eğer herşey yolundaysa evladınızı normal doğumla dünyaya getirin. Daha sonra bu eşsiz deneyimi yaşamamış olmanın üzüntüsünü duymayın. Sezaryen sayısı arttıkça ameliyat sonrası yaşanan sıkıntının arttığını da bilin.

Herşey bir yana rabbime binlerce kez şükrediyorum ki sağlıklı evlatlarım var. Onlara canımı veririm. Rabbim isteyen herkese evlat sevgisini yaşatsın. Hasta çocuğu olana sabır , çocuğuna şifa dilerim. Allah kimseyi sevdiğinden ayırmasın. Herşey gönlünüzce olsun.

2 comments:

tuncay said...

Süper yazmışsın Elif!
Yazılarının devamını bekliyorum.

Dincer said...

Blog olayına yeni girişen biri olarak gayet başarılı bir yazı olmuş.. Ellerine sağlık :)